Klagomålshantering

Alla som driver en skola/förskola ska enligt skollagen ha rutiner för att ta emot klagomål från elever, föräldrar och andra. Syftet är att den som driver utbildningen, huvudmannen, ska få reda på eventuella brister.

”Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. Information om rutinerna ska lämnas på lämpligt sätt.” Skollagen 4 Kap. 8§

Rutiner för klagomål på Förskolan Trollhatten

Vi på Förskolan Trollhatten har som mål att erbjuda god kvalitet på vår utbildning.

Klagomålshanteringen har som syfte att:

  • Stärka vårdnadshavares inflytande
  • Ge vårdnadshavare möjlighet att påverka utbildningen.

Klagomål kan exempelvis handla om:

  • Bemötande
  • Information
  • Utbildningen
  • Inflytande, delaktighet
  • Samverkan

Hur kan du lämna Klagomål?

  • Vänd dig direkt till berörd personal, rektor eller styrelse för dialog.
  • Du även lämna dina klagomål HÄR via hemsidan.

Formulär för synpunkter och klagomål

Du kan välja att ange ditt namn, men du kan även lämna detta tomt och välja att vara anonym
Du kan välja att ange en email-adress dit vi kan svara, men du kan även välja att vara anonym
Här skriver du synpunkter eller klagomål som du vill delge oss